Nu îți lăsăm zâmbetul să plătească prețul viciilor.

Știm că este greu să renunțăm la anumite vicii, de aceea avem grijă să îți oferim cele mai bune tratamente care să îți calmeze afecțiunea și chiar repararea estetică acolo și doar atunci când este nevoie.

Planul nostru este confortul tău! Vrem să te bucuri de o experiență relaxantă, o echipa primitoare și de facilități la-ndemană.

Parodontologia este ramura stomatologiei care se concentrează exclusiv pe boala inflamatorie care afectează gingiile și celelalte structuri de susținere a dinților pe arcadă – gingie, os alveolar și ligament parodontal. Principala cauză a dezvoltării și avansării bolii parodontale este igiena deficitară și obiceiurile vicioase.

Boala parodontală, într-un stadiu avansat, poate progresa până la nivelul în care osul și țesutul moale sunt profund afectate ducând la pierderea dinților.

Medicii noștri specializați în boli parondontale folosesc cele mai noi metode pentru diagnosticarea și tratarea acestei afecțiuni, aplicând inclusiv proceduri cosmetice acolo unde este necesar.

Ce reprezintă parodontologia?

Boala parodontală reprezintă afectarea inflamatorie a țesuturilor din jurul dinților: gingie, ligamente parodontale și os alveolar. Principalele semne clinice sunt: inflamarea gingiei cu apariția sângerărilor gingivale, retracții gingivale, mobilitate dentară cu apariția spațiilor între dinți și resorbția osoasă.

Tipuri de afecțiuni parodontale

Gingivita – afectare strict la nivel gingival, care se poate reface integral prin tratamentul afecțiunii.

Parodontita – afectarea este și la nivel osos și necesită tratament complex pentru a îmbunătăți și a stopa evoluția bolii parodontale.

Parodontita agresivă – formă a bolii parodontale care apare rar sub 30 ani, care afectează osul alveolar și ligamentele parodontale, cu pierderea rapidă a dinților.

Cum se pune diagnosticul de boală parodontală?

Evaluarea parodontală se face prin examen clinic, parodontometrie și examen radiologic. Examenul clinic urmărește aspectul, volumul și consistența gingiei, mobilitatea dinților, prezența factorilor de risc, precum placa bacteriană și tartrul dentar, lucrări protetice sau obturații incorect adaptate, anomalii dentomaxilare.

Parodontometria este manopera prin care sunt detectate pungile parodontale. Aceasta se realizează după tratamentul inițial parodontal pentru a evita măsurători eronate și deci false pungi parodontale.

Examenul radiologic cel mai des utilizat este bilanțul radiologic și radiografia panoramică. Experiența însă ne-a arătat că aceste tipuri de radiografii oferă date incomplete privind calitatea osului alveolar, acest lucru influențând negativ diagnosticarea și implicit tratamentul bolii parodontale. Pentru a elimina acest neajuns, la noi în clinică examenul radiologic se bazează exclusiv pe computer tomograf total, care se face inițial, la prezentarea în clinică și la 6 luni-1 an de la începerea tratamentului, pentru a vedea rezultatele obținute în urma tratamentului.

Cum se tratează boala parodontală?

Tratamentul bolii parodontale cuprinde mai multe etape în funcție de gradul de severitate al bolii.

Inițial se face o decontaminare prin detartraj supra și subgingival, utilizând aparatură performantă elvețiană de la EMS, cu irigări de soluții antiseptice, procedură urmată de folosirea Airflow-ului, un jet puternic de bicarbonat care finisează suprafețele dentare și Perioflow, pulbere de bicarbonat fină, pentru finisarea suprafetelor radiculare ale dinților. Curățarea finală a dinților se face cu perii rotative și pastă cu fluor pentru lustruit. Pentru păstrarea sănătății gingiei și pentru scăderea inflamației, se vor aplica local geluri antiseptice. În această fază a tratamentului, se poate utiliza laserul dioda Epic Biolase pentru decontaminare suplimentară a pungilor parodontale.

Tratamentul chirurgical parodontal se realizează după eliminarea factorilor de risc prezenți și constă în: chiuretaj subgingival în câmp închis/câmp deschis și operații de regenerare parodontală utilizând Emdogain (Straumann) BioOss sau/și membrane de colagen.

Chirurgia parodontală cuprinde și manopere de gingivectomie, alungire coronară și corectarea retracțiilor gingivale prin grefe gingivale, pentru redarea esteticii dentare.