Odontoterapie

Spune adio cariilor și salut râsului cu toată poftă, cu o diagnosticare corectă.

Igienă orală neadecvată poate aduce la apariția cariilor și formarea plăcii bacteriene, de aceea avem în familie o echipa medicală super pregătită pentru a preveni orice neplăceri.

Planul nostru este confortul tău! Vrem să te bucuri de o experiență relaxantă, o echipa primitoare și de facilități la-ndemană.

Odontoterapia este ramura stomatologiei care se ocupă cu diagnosticul și tratamentul cariilor dentare. Atunci când igiena orală nu este realizată corespunzător, rezultatul este distrugerea suprafeței exterioare a dintelui, adică a smalțului și a dentinei.

Igiena orală deficitară contribuie la formarea plăcii bacteriene care acționează asupra danturii prin demineralizarea dinților și degradarea smalțului, formându-se astfel caria dentară.

O carie netratată se poate complica și poate duce la infecții la nivelul gingiei sau pulpei dentare, iar în cazuri mai severe poate duce chiar la pierderea dintelui.

Ce reprezintă odontoterapia?

Tratamentul cariilor se realizează prin îndepărtarea țesutului afectat și înlocuirea acestuia cu o umplutură compozită care va restabili forma și funcționalitatea dintelui.

Controalele stomatologice periodice pot identifica din timp apariția cariilor și a altor afecțiuni dentare, prevenind complicațiile și durerile asociate. Profilaxia este foarte importantă în aceste cazuri deoarece te poate scăpa de tratamente complicate și costisitoare, de dureri și timp mai lung de recuperare.

Semnele clinice ale cariilor dentare cuprind sensibilitate în timpul masticației și a periajului într-o anumită zonă, durere la stimuli precum rece-fierbinte sau dulce-acru, apariția unor colorații în zonele de contact, spatii la nivelul dinților sau interdentar (între dinți), miros neplăcut persistent al cavității orale și/sau inflamații ale gingiilor.

În funcție de severitatea afecțiunii carioase, opțiunile de tratament pot fi:

Tratamentul cu fluor – acest tip de tratament poate ajuta la refacerea smalțului dinților și uneori poate opri din evoluție o carie aflată într-un stadiu timpuriu.

Obturația dentară – realizate cel mai frecvente din compozit, obturațiile dentare (plombele), sunt principala opțiune de tratament atunci când caria dentară a progresat dincolo de stadiul incipient. Este o soluție estetică și rezistentă este utilizată cu succes în refacerea funcțională a dinților.

Coroana dentară – pentru cariile extinse, acolo unde dintele a fost afectat într-o mare proporție, este posibil să fie nevoie de o coroană dentară. Coroana dentară poate fi realizata din mai multe materiale și are ca scop acoperirea personalizată care să înlocuiască întreaga coroană naturală a dintelui.

Tratamentul de canal radicular – atunci când caria ajunge adânc în interiorul dintelui și afectează pulpa dentară, este posibil să ai nevoie de un tratament de canal. Acest tratament se realizează în clinica noastră cu ajutorul microscopului. Acesta ajută medicul să curețe cu mare acuratețe zona afectată pentru a salva un dinte deteriorat sau infectat grav, astfel nemaiapelându-se la extracție.

Extracția dentară – unii dinți sunt afectați atât de grav de caria dentară încât nu pot fi salvați iar singura soluție este îndepărtarea lor. Un dinte lipsă, însă, poate duce la migrarea danturii atunci când spațiul rămâne gol. Așadar, se recomanda sa se ia foarte în serios în calcul realizarea unei punți dentare sau inserarea unui implant pentru a înlocui dintele lipsă.